Jump to content

ismet

Members
  • Content count

    81
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

ismet last won the day on March 1

ismet had the most liked content!

Community Reputation

23 Excellent

3 Followers

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ismet

    Leopar Gecko Yumurtalarda Çatlama Sorunu

    Dikkatlice yapılırsa kadınların kullandığı küçük uçlu kaş makaslarıyla falan halledilebilir. Çoğu yılan üreticisi jiletle özenmeden yumurtaları kesiyor, gecko biraz daha ince iş, uygun ekipmanla bu işin hakkından gelebilirsin bence Görelim şu yavruları bir
  2. ismet

    Leopar Gecko Yumurtalarda Çatlama Sorunu

    İçinde oluşum var mı? Ya da çürüme falan, ışıkla bakarsanız belli olur gibime geliyor. Çok sulu bir karışım yapmışsınız gerçekten. Yumurtaları kesmeniz gerekebilir. Çok nem olması yumurtanın iç yüzeyindeki zarın gereken zamanda esnekliğini kaybedip yavruların yırtabileceği forma gelmesini engellemiş olabilir
  3. ismet

    Hamam Böceği Üretimi

    Dışarıdaki böceklerin nerelerde gezdiğini hangi mikropları, parazitleri taşıdığını bilemezsiniz. Normalde çok tiksinirdim eskiden bu sebepten dolayı ama şimdi dubia üretimi yapıyorum elime almaktan falan çekinmiyorum çünkü kabı belli yediği belli olduğu için tertemiz geliyor :) Bir dünya canlı yem üreten var kendinize yakın bir yer bulup sipariş ederseniz en mantıklı çözüm olacaktır.
  4. İlan günceldir. L11-12 oldu ve 10 gün sonra beslendi. Kondisyonu çok güzel Güncel fotoğraf atacağım. EDİT: Un kurtlarımı balkonda unuttuğum için hepsi ölmüşler, onun yerine 2 3 ay yetecek morio ve dubia göndereceğim
  5. ismet

    Corn Snake Gözde Solukluk Ve Mavilik

    Benim cornumun rengi soluklaştıktan sonra yaklaşık 1 hafta içinde atıyor. Derideki soluk renk son 1-2 gün kala kaybolacak oradan da son günleri anlarsınız. Bunu her deri değişimi sorana yazıyorum çünkü benim çok garibime gitmişti ilk tecrübe ettiğimde. Bi süre derisini attığını falan düşündüm :D
  6. ismet

    Yeni Gecko Aldım

    Daha da sevindirici haberler gelecek gibi görünüyor canlı dayanıklıymış. O muameleye rağmen şu an kemiklerde bile gözle görülür yumuşama vs yok
  7. ismet

    Ball Python Head Wobble Syndrome

    Sanıyorum bu denge merkeziyle ilgili bir sorun. Enigma daha çok parkinson hastalığı gibi motor sinirleri etkileyen bir sendrom diye biliyorum.
  8. Kokuyu çözemezsin zaten ama en aza indirmek için kaliteli bir talaş alman lazım, bulunduğu yer havalandırılmalı ve alanı geniş tutup haftada ya da 2 haftada 1 talaşı talaşı kaldırıp tabanı silip temiz talaş koyman lazım. Bu arada arkadaşlar bu konu yarım kalmış. Ben halihazırda hamster üretiyorken kendi tecrübemi de yazmış olayım belki beslemek üretmek isteyenlere fikir olur. Bu maceraya arkadaşımın petshoptan aldığı gonzales hamsterın hamile çıkmasıyla başladık ve bu güne kadar 30dan fazla yavru aldık. İlk doğumdan sağ kalan 3 yavru vardı. Uzun süre boyunca hepsine büyük bir akvaryumda baktım erkekler yetişkinliğe geldiğinde üreme süreci başladı. Her seferinde 6-8 yavru almaya başladım. Sonra yer dar gelmeye başladıkça kanlı kavgalar oldu. Ben de hepsine tek tek saklama kabı almak yerine büyük boy bi sebzelik aldım çekmeceli. Şimdi birbiriyle geçinebilenleri birlikte bakıyorum.Günlük kontrol ediyorum tabiki büyük akvaryumda da yavrular koşturuyor. Hamsterların yavrularını yememeleri için onlara yeterince büyük bi alan, sessiz sakin bi ortam ve bolca da besin takviyesi öneririm. Çünkü o hayvan yavrularını keyfinden yemiyor :D yeterince beslenemezse bazı yavruların sütsüz kalacağını bilip yiyor ya da ortam darsa rakip istemiyor ya da yavrunun hayatta kalamayacağına inanıyor :) sormak istediklerinizi buradan yine elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım
  9. Hocam sağ arka ayaktaki parmaklarda eksik mi var sanki?
  10. ismet

    Ey Reptula Forum Ahalisi!

    Merhabalar, ben Adanada yaşıyorum. Mojave ball python,albino corn snake, blackhole leopard gecko ve eklembacaklı olararak 1 tane de marshallim var. Foruma genelde günde 1 kez sabahtan girerim, neredeyse hiç çıkmam Ara ara bakarım. Hiç beslemeyi düşünmediğim hayvanlarla ilgili yazılar okurum İyi kötü tecrübem olan konularda yardımcı olmayı severim. Kendi yazdıklarım da genelde canlılarımla ilgili günlük tadında yazılar oluyor. Yaşadığım problemler, çözümler vs. Bu arada, Forumun kalabalık olması ve insanların aktif olduklarını göstermesi gerçekten çok önemli çünkü paylaşımlar azaldıkça insanlar sorunların çözümlerini burada bulamayacaklarını düşünmeye başlıyorlar. Sonra geckosu deri atamadı diye arko krem sürenleri duyuyoruz(arama butonu kullanan arkadaşları tenzih ediyorum:) ). Özellikle tecrübeli olan hobicilerin aktif olması burada herkesi çok mutlu eder
  11. Camcılar değil de reklam tabelası tarzı ürün yapan şirketler olabilir. Ya da facebookta Erdem Güleyin diye bir abimiz var rica etsen boyutları versen yapıp sana gönderebilir. Erdem Güleyin; numarası 05325151280. Facebookta açık bi şekilde vermiş numarasını o yüzden yazdım rahat rahat. Kendisinden hiç alışveriş yapmadım bu arada ama herkesin çok sevdiği birisi. Bir konuşun bakalım :)
  12. Akvaryumu yan çevirip açık olan tarafını ön yüz olarak kullanıp bol delikli bir pleksiyle sürgülü hale getirebilirsiniz. Zaten yan camlar 45 45 olduğu için alandada bi fark olmayacaktır. Şu an canlılarıma saklama kabında bakıyorum ama ilerde ben de böyle bir terra düşünüyorum.
  13. ismet

    Isıtıcı Ped Az Isı Veriyor

    Isıtıcı padin fotoğrafını atar mısınız? Bir de elle değil kullanacağınız yerde dereceyle ölçüm yaparak bakın
  14. ismet

    Isıtıcı Ped

    Tabi ki dışından koymalısınız ve bu da yetmez. Canlının ortamını hazırlayıp 2-3 gün kadar taban sıcaklığı takibi yaparak arkadaşın da dediği gibi altına gerekiyorsa havlu vs koyarak gereken sıcaklık aralığına çekmeniz gerekir. Daha bu sabah yaşadım,sıcaklık az geldiği için ball pythonumun altındaki poların 1 katını açtım ve yattım. Takibe vaktim yoktu sabah işe gitmeden baktığımda 37 derece olduğunu gördüm. Çok daha kötü sonuçlar olabilirdi. Takibi elden bırakmamak ve sayısal değerlere bakarak bazı uygulamaları yapmak en iyisidir. İyi günler
  15. Ben esasen satıcı değil hobici olduğum için tek derdim canlıyı ve alıcıyı mutlu etmekti Ben teşekkür ederim yorumunuz için

Copyright © 2013 Reptula.com Tüm hakları saklıdır.


5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
Şikayet; info@reptula.com Adresine mail atıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır.

×