Jump to content
arachno.philia

Gutload Ve Canlı Yemleri Beslemenin Püf Noktaları

Önerilen İletiler


Gutload nedir? Nasıl uygulanır?
 

Etçil ve omnivorları beslemek için kullanılan canlı yemlerin (un kurdu, morio, tartara, dubia, hissing, cırcır, çekirge, kemirgenler vb.) yem olarak sunulmadan önce bol sıvı ve zengin besin içeren veya canlının özel ihtiyacına yönelik (ör. sürüngenler için kalsiyum, vitaminler vb. katkılar) takviyeler ile yüklenmesine gutload deniliyor.

dubiaf2.jpg


Faydaları nedir?
 

Bu uygulama ile canlı yemin besleyici değeri arttırılmış oluyor. Bunun yanında bol sıvı da alan yemler içlerinde olan azotlu organik atıkları (dışkı, amonyak, ürik asit vs.) da atmış oluyorlar.

Gutload yapılan yem ile beslemenin iki önemli faydası;

- Beslenen canlı bünyesine bol sıvı ve vitamin aldığı için direncini güçlendirir. Dehidrasyon ve buna bağlı sorunların ihtimalini azaltır.
 

- Beslenen canlı bünyesine gereksiz atık almamış oluyor. Bu atıkların tamamı çeşitli toksikler içerir ve düzenli olarak bu toksikleri bünyesine alan bir canlı sağlıklı kalamaz.

 

Gutload için tercih edilebilecek meyveler ve sebzeler;
 

Salatalık, marul, kabak, havuç, elma, şeftali, kayısı, portakal vb. 

mealwormf1.jpg


UYARI: BESLEDİĞİNİZ CANLI YEMLERDE BOZUK YÜRÜME, ÇIRPINMA VEYA BENZERİ NORMALDEN FARKLI HAREKETLER GÖZLEMLİYORSANIZ MEYVE-SEBZELERDEN TARIM İLACI VB. BULAŞMIŞ OLMA İHTİMALİ OLABİLİR, BU YEMLERİ BESLEME İÇİN KULLANMAYIN.

 

Ek olarak, canlı yemlere hiçbir zaman ağır aromatik (özellikle soğan, sarımsak vb.) besinler verilmemeli. Asit içeren (portakal, mandalina vb.) besinler verilecekse yanında veya kısa bir süre ardından asit içeriği düşük (elma, havuç, salatalık vb. gibi) besinler verilip bünyelerine aldıkları asit yükü azaltılmalı.

 

Sakallı ejderler gibi kerkentele türlerinde turunçgillere karşı yüksek hassasiyet bulunduğu için canlıyı zehirlememek için turunçgil verilen yemler sistemlerinden atmaları için en az bir hafta bekletilmesi tavsiye edilir.
 

Dubialarda sebebini başta anlayamadığım şekilde portakal yüzünden toplu kayıp yaşamıştım, içerdiği C ve diğer vitaminler üremelerini tetiklediğini okumuştum ama uygulamada hata yapmışım, çok sonrasında bu asit yüklenmesi ile ilgili okuduğum yeni kaynaklar ile muhtemel sebebini farketmiştim.
 

Şöyle düşünün ortalama ağırlık ve metabolizmaya sahip bir insan doymak için mide dolusu portakal yerse ve ardından herhangi başka birşey yemez ve su içmezse mideye yüklenen asit sindirim sistemi başta olmak üzere içerdiği asit tüm vücuda metabolik olarak zarar verir. Benzeri durum çoğu canlı için geçerli.

 

Bu kısımda iki alıntıya da yer vereyim.

 

Modern toksikolojinin temeli!

 

"Her madde zehirdir, zehir olmayan madde yoktur; ilacı zehirden ayıran dozudur"

- Paracelsus (16. yy)

 

"Küçük dozda bir zehir ilaçtır; yüksek dozda bir ilaç zehirdir"

- Alfred Swaine Taylor (1806-1880)

 

Bu sebeplerle verilen besinlerin sürekli dönüşümlü ve dengeli kullanılması en sağlıklısı. Sürekli elma verildiğinde içerdiği yüksek şeker de uzun vadede benzeri metabolizma sorunları çıkarabilir.

Kendi kullandığım besleme yöntemi kabaca haftada 2-3 sefer olmak üzere ağırlıkla elma ve havuç. Su içeriği çok daha yüksek (%90-95 gibi) olması sebebiyle ara sıra salatalık, nadiren de turunçgil veya mevcutta uygun hangi meyve/sebze varsa.


Maydonoz, dereotu vs gibi yeşillikler de zararlı aromatikler içerebilir, uzak durulmalı. Genellemek gerekirse keskin veya acı tadı olan hemen herşey zararlı olabilir.

Sağlıklı hobiler.

 

Yazıyı hazırlarken faydalandığım kaynaklar:
https://dubiaroachdepot.com/guidance/gut-loading-dubia-roaches
https://dubiaroachdepot.com/guidance/dubia-roach-food-diary
https://dubiaroaches.com/blogs/feeder-insects

  • Like 14
  • Thanks 2

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Elinize sağlık faydalı ve bilinmesi gereken  bir konu. Peki bir şey soracağım, gutload yaptığımız yemleri canlıya vermeden önce dışkılarını atmaları için bir kaç gün yemsiz bir ortamda bekletmek gerekmiyor mu acaba ? Çünkü bazı yerlerde yemin içinde bulunan dışkının yemi yiyen ( hassas canlılar için olabilir ) canlı için sorun yaratabileceğini okumuştum.

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş
Marshall, 10 saat önce yazdı:

Elinize sağlık faydalı ve bilinmesi gereken  bir konu. Peki bir şey soracağım, gutload yaptığımız yemleri canlıya vermeden önce dışkılarını atmaları için bir kaç gün yemsiz bir ortamda bekletmek gerekmiyor mu acaba ? Çünkü bazı yerlerde yemin içinde bulunan dışkının yemi yiyen ( hassas canlılar için olabilir ) canlı için sorun yaratabileceğini okumuştum.


Teşekkürler. Birkaç gün dışkılama için uzun bir süre bence, istisnaları var mıdır bilmiyorum ama benim gözlemlediğim beslenenler ilk birkaç saat içinde dışkı atıyorlar. Kesin bir süre vermem yanlış olur, optimum süre olarak kabaca ilk 24 saat diyebilirim. Kendi kullandığım besleme yöntemi canlı yemlere sıvı besin verdikten sonra yem etmeden önce en az 1 saat, bazen 3-5 saat kadar bekliyorum.

Esasında yaklaşık bir hafta veya daha uzun süreler özellikle sıvı besin tüketmemiş yemler hem su kaybına uğruyor hem de biriken artık ve toksikler sebebiyle bunlarla canlı beslemek zararlı olacaktır. Böyle uç örnekler dışında düzenli besleme yapılan bir koloniden herhangi bir zamanda alınan yemlerin büyük bir zarar vereceğini düşünmüyorum. Gutload uygulamasına dikkat etmek ekstra bir fayda ve önlem gibi. Dikkat etmek gereken detay ilaç vb. zehirlenmelerden kaçınmak için mutlaka yemleri kontrol etmek gerek.
 

ThetHaler, 9 saat önce yazdı:

Herkesin bilmesi, okuması ve uygulaması gereken aşırı detaylı bir konu cidden. Elinize sağlık. 


Teşekkürler, umarım hobici dostlara beslemeler için fikir verir.

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

İçeriğiniz yönetim tarafından onaylandıktan sonra görüntülenecek.

Misafir
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Editör içeriğini temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: Wh1te
      Herkese Merhaba!
       
      Bugün en çok hobiye yeni başlayan arkadaşların merak ettiği,sürekli bu konuda post açmaya gerek kalmadan rehber niteliğinde kolay ve anlaşılabilir bir şekilde,
      bu konuyu sizlere anlatmayı çalışacağım.Özellikle yeni başlayan hobicilere üşenmeden okumalarını şiddetle öneriyorum.

      Peki bu konu ne? Haydi başlayalım;
       
      Lütfen eksik veya hatalı bulduğunuz kısımlar var ise düzeltmekten çekinmeyin..
       
      Konumuz, tarantulalarda kabuk süreci.Sizlere ve özellikle yeni hobicilere, kabuk süreci hakkında faydalı ve yeterli olduğunu düşündüğüm bilgiler vereceğim haydi temelden başlayalım
       
      1-Tarantulalar Neden Kabuk Atar?
       
      Sanılanın aksine tarantulalar sürüngenler veya çoğu canlı gibi sürekli bir büyüme gerçekleştirmezler.
      Dış iskeleti, tarantulanın büyümesine engel olduğu, kısıtladığı ve bir süre sonra sığamadığı için kabuklarını değiştirirler.
      Kabuk sonrası canlınızın gözle görülür derecede büyümesini sebebi basitçe budur.
       
      2-Canlımın Kabuk Atacağını Nasıl Anlarım?
       
      Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, kabuk süreci türden türe ve canlıdan canlıya göre çok değişkendir.

      Alttaki seçeneklerin bazen bir arada gerçekleştiği gözlemlenebilirken bazen de ayrı olabilir.
      İstisna ve kesin olmayabilecek durumlarda zaten sizleri bilgilendireceğim
       
      O zaman seçeneklerimize geçelim;

      a) Tarantulanız Yemek Yemeyi Keser(İstisna Durum)
       
      En belirgin belirtilerden birisi ,sağlıklı bir şekilde yemeğini yiyen canlınızın bir anda yemek yememesidir.
      Canlınız yeme saldırmayabilir,yemi görmezden gelebilir veya ısırıp bırakabilir.Canlınız eğer yem yemiyorsa onu zorlamayın.
      Yem yememesinin birçok sebebi olabilir.Canlınız tok olabilir.Metabolizmasının hızlanması için ısıyı arttırabilirsiniz.
       
      Canlıyı veya yaşam alanını sürekli kurcalıyorsanız veya yaşam alanı değişmişse yem kabul etmeyebilir.
      Verdiğiniz canlı yemin boyutu çok büyük olabilir.Canlı kendi boyundan büyük yemlerden korkabilir.
       
      Veya düşük ihtimal olsa da verdiğiniz canlı yemi sevmiyor olabilir.
      Canlınız yemek yedikten kısa bir süre sonra da kabuk atabilir,bu durum genelde slinglerde görülür.
       
      b) Tarantulanızın Abdomeni Kelleşir.(İstisna Durum)
       
      Eğer tarantulanızın abdomeninin üst kısmında.Siyah lekeler oluşmuşsa, abdomen tüylerinde dökülme ve
      kellik oluşmaya başlamışsa.Tarantulanız yüksek ihtimalle kabukta demektir fakat bazı canlılarda gözlemlenmeyebilir.
       
      c) Tarantulanız Ağ Örer,Yuvasını Kapatır(İstisna Durum)
       
      Eğer tarantulanız normalden fazla, zemini yanlardan destekleyecek şekilde veya sadece zemini kaplayacak şekilde ağ örüyorsa kabukta olabilir.
      Aynı olay tünel kazan tarantulalar için, tünelin girişini ağla kapatma olarak da görülebilir.
      Ağ örmek yerine genelde saklanma alanı bulunan canlılarda direkt yuvanın girişine torf yığıp kapatma görülebilir
       
      d) Tarantulanızın Renkleri Kararır.(Kesin Kabuk belirtisi)
       
      Kabuk sürecinde olan bir tarantulada üstte belirttiğim durumlar sıkça gözlemlenir.
      Eğer tarantulanızda üstte belirttiğim durumlar var ve hala kabukta olduğundan şüpheliyseniz,yardımımıza bu seçenek koşuyor  
       
      Genellikle kesin kabuk belirtisi olmakla beraber renklerini almış (juvenile, sub-adult, adult) canlılarda.
      Renklerde kararma yerine solma olarak gözlemlenebilir.
       
      Peki Kararma Süreci Nasıl gelişir?

      Yemi kesmesinden itibaren sling bir canlıda ilk 3-6 günden itibaren ayak uçlarından başlayan ve tüm vücuda yayılan hafif kararma görülür.
      Sonrasında ise kabuk atımına az bir süre kala ( 2-3 gün) tarantulanızın renkleri ciddi anlamda kararır.
       
      e) Tarantulanızın Hareketleri Yavaşlar.(Kabuk Belirtisi)

      Genellikle kabuk sürecinin orta ve sonuna kadar görülen bu durum kabuk yatışı dediğimiz olaydır.Tarantulanız,gövdesi hafif yukarda,bacakları hafif kapalı
      bir pozisyonda bekler.Temas ettiğinizde ise ya hareket etmez ya da çok az hareket eder.

      3- Canlınızın Kabukta Olduğunuz Kesin Anladınız Peki Şimdi Ne Yapmalı?
       
      a) Tarantulanızı strese sokmayın.
      Karanlık ve sıcak bir ortamda bırakın ve gerektiğinde dışarıdan kontrol edin.Gerekmedikçe kabını ellemeyin elleseniz bile canlıya müdahalede bulunmayın. 
       
      b )Kabuk sürecinin en önemli konusu nem kısmıdır.Bu yüzden bu konuyu öne çıkarma adına renkli yazacağım.
       
      Bir yer türü için nem %60 da ise nem oranını %65-%70 e çıkarın.
      Bu doğrudan tarantulanızın kabuk sürecinin rahat geçmesini sağlayan bir etkendir.
      Nem az olursa tarantulanız kabukta sıkışabilir veya kabuk atması zorlaşabilir. 
       
      c) Kabukta olduğundan şüphelendiğiniz canlınıza sürekli yem denemesinde bulunmayın.
      Eğer birkaç gün geçtikten sonra kabuk belirtisi yoksa beslemeyi deneyin.
       
      d) Canlınızın yaşam alanında kesinlikle canlı yem bırakmayın,bu onu strese sokup sıkıntılı bir kabuk süreci geçirmesini sağlar.
       
      4-Kabuk Sürecinde Yaşanabilecek Sıkıntılar Nelerdir?
       
      a)Aslında bu kısma değindik fakat yine de belirtelim.Nem az olduğu ve abdomen çok şişik olduğu zaman nadiren olsa da tarantulanız kabuğuna sıkışabilir.
       
      b)Canlınız strese girerse, strese giren canlınız uzuv kaybı yaşayıp ya da erken yemleme sonucu dişini kırıp yemden kesilebilir ve 
      eğer sling değilse bir sonraki kabuğa kadar yaşatamayabilirsiniz.
       
       
      5-Şimdi ise kendi canlımın kabuk sürecini,notlar ve fotoğraf ile gözlemleme vakti  
       
       
       
      UYARI:KABUK SÜRECİNDE CANLINIZA KESİNLİKLE EN UFAK BİR RAHATSIZLIK VERMEYİN,STRESİ TETİKLEYEBİLİR.EĞER 3-5 SAAT GEÇMİŞ VE KABUK SÜRECİ TAMAMLANMAMIŞSA BİR SORUN VAR OLABİLİR.UZUN SÜRE GEÇMİŞ VE KABUK ATIMI İLERKEMİYORSA CANLIYI RAHATSİZ ETMEDEN ORTAMIN NEMİNİ ARTTIRMAYI VEYA ICU(Yoğun Bakım Ünitesi)'YA ALMAYI DENEYEBİLİRSİNİZ.
       
       
      Normalde kabuk atımı şu şekilde geçekleşir.
      1-Baş kısmı çıkar
      2-Ayaklar çıkmaya başlar ve abdomen ayrılmaya başlar.
      3-Ayaklar ve abdomen kabuktan ayrılır.
       
       
      Not: Canlınız kabuk sonrası bir süre ters kalabilir,sonrasında kendini düzeltecektir.Bu süreçte müdahele etmeyin, yem denemesi için kabuğunun sertleşmesini de sinirlerinin oturmasını bekleyin.Slinglerde 2-4,juvelerde 4-7,sub-adult ve adultlarda 7-15 gün bekleyebilirsiniz
       
       
      6-Son olarak canlımı nasıl daha hızlı kabuk attırabilirim derseniz;
       
      Bu konuyu açmamda bana destekte bulunan arkadaşlara teşekkür ediyorum.. Umarım bu rehber sizler için faydalı olmuştur.İyi ve sağlıklı hobiler..
       
    • Yazan: ravenouscortex
      Latince İsmi: Pamphobeteus sp. Cascada
       
      Doğal Yaşam Alanları: Ekvador, Güney Amerika'nın batısı
       
      Boyut: Vücut uzunlukları 8-9cm, bacak açıklıkları 20 cm'ye kadar büyüyebilir.
       
      Yaşam Süresi: Erkekler ortalama 3-5 yıl, dişiler ise 15 yıldan fazla yaşam süresine sahiptir.
       
      Dış Görünüş ve Cinsiyet ayrımı: Slingler turuncu abdomen üzerinde siyah üçgen desenlere ve mavimsi gri bir karapaksa sahiptir. Juvenile boyuta geldikçe karapaks kısmına açık pembe renkte desenler oluşur ve abdomendeki siyahlıklar yayılmaya başlar. Yetişkin dişiler kahverengi-siyah vücut rengine ve kırmızı abdomen kıllarına sahiptir, erkekler ise mor femur ve karapaks desenlerine kavuşur.

       
      Büyüme Hızı: Orta - hızlı. L2 olarak edindiğim canlı 6 ayın sonunda 4 kabuk atarak aşağıda gördüğünüz juvenile boya ulaştı. Bu süre ortam sıcaklığına göre değişebilir, ideal sıcaklık aralığı 22-28°C'dir. 

       
      Davranış: Dış etkenlere karşı ürkek ama yeme karşı iştahlı ve atiktir. Sling ve juvenile evrede fırsatçı kazıcı, adult boyda klasik new world (yeni dünya) yer türü davranışları gösterir. Kışkırtıldığında kaçmaya veya abdomeni havaya kaldırıp bombalama pozisyonuna geçmeye eğimlidir fakat devam edildiğinde tehdit pozisyonuna girmekten kaçınmaz, yine de her canlının kendine has karakterinin olduğunu unutmamak gerek. Başlangıç türü olarak uygundur fakat ülkemizde bulunması zordur.

       
      Teraryum: Yetişkin canlılar için 40L saklama kabı veya 60*40*18 boyutlarında bir teraryum kullanabilirsiniz. Fırsatçı kazıcı oldukları için yavruluk döneminde kendi boyu kadar torf koyarsanız kendine uygun bir mağara oluşturacaktır. Teraryumda hem nem tutması hem de dekorasyon amacıyla yosun kullanabilirsiniz. Ayrıca yükseğe tırmanıp düşerek kendisini yaralamaması için sığ bir teraryum kullanmalısınız.
       
      Nem, Havalandırma ve Sıcaklık: Hafif nemli ortamı severler, benim canlım fısfıs yaptığım bölgede durmayı seviyor. Kabın üçte birini nemli tutmanız yeterli olacaktır, isteğe göre su kabı da kullanabilirsiniz. Nemli ortamın küfe sebep olmaması adına kabın yanlarına çapraz havalandırma açmanızı öneririm, ayrıca nemin buharlaşması ve havalandırmaya yarıdmcı olması için kapak kısmına da delik açmak gerekir. Daha düşük derecelerde de yaşayabilmelerine rağmen 22-28°C aralığında tutmanız düzenli büyüme için önemlidir.
       
      Kullanığım Kaynaklar:
      https://www.giantspiders.com/species/pamphobeteus-spp/
      https://www.thetarantulacollective.com/caresheets/pamphobeteus-sp-platyomma
    • Yazan: Hypoiodous
      PHRYGANISTRIA HEUSII YENTUENSIS "TAY YEN TU"
       

       
      Genel Tanım:
      Bilinen en uzun böcek türlerinden biridir. Bu tür doğada yalnızca Güneydoğu Asya'da görülür.
       
      Dış Görünüş:
      Klasik sopa böceği görünümüne sahiptir. Yetişkin dişiler yeşil veya kahverengi olabilir ve vücut uzunlukları 32 cm'ye kadar ulaşabilir. Erkekler ise dişilere göre daha incedir, 22 cm'ye kadar büyüyebilir.
      Yavrular yumurtadan çıktıklarında 3 cm uzunluğundadır. Yeşil bir renge sahiptir ve kabuk attıkça sırtlarında beyaz lekeler çıkar.
       

      Beslenme:
      Otçul canlılardır. Böğürtlen, gül ve fındık yapraklarıyla beslenirler. Yapraklar sürekli taze kalmalıdır bu yüzden mümkünse haftada bir yaprakları değiştirin. Yaprakları uzun dallar halinde koparıp su dolu bir kaba koyun ve yavruların içine düşüp boğulmaması için kabın üstünü kapayın.
       
      Teraryum:
      Oldukça büyük bir tür olduğundan teraryum boyutu yetişkin bir çift için en az 60x60x90 olmalıdır. Teraryumun yüksekliği, canlının sağlıklı bir şekilde kabuk atabilmesi için çok önemlidir.
      Teraryumun tabanında kağıt havlu veya cocopeat torf kullanabilirsiniz. Havalandırma için teraryumun en az bir yüzeyi sineklik olmalıdır. 
      Bu tür, geniş alan istediğinden cam teraryum çok pahalıya gelecektir bu yüzden sineklikli tül kafes veya tahtadan yapılmış bir teraryum kullanılması daha mantıklı olacaktır.
      Ekstra aydınlatma gerekli değildir. Teraryumu karanlıkta veya direkt yakıcı güneş ışığında bırakmayın. Gün ışığı yeterli olacaktır.
       
      Sıcaklık ve Nem:
      Oda sıcaklığı (22-26°C) idealdir. Nem ise %60-70 olmalıdır. Yavruların nemlendirilmesi önemlidir çünkü kuru bir ortamda kabuk atamazlar.
      Teraryumu nemlendirmek için arıtma suyla günlük fısfıs yapınız. Küf, canlılara zarar verir o yüzden küf oluşumu gözlemlerseniz teraryumu temizleyin ve havalandırmayı arttırın.
       
      Üretim:
      Dişi 5, erkek 4,5 ay içinde yetişkin olur. Üretimi zor değildir ancak büyük ve hassas oldukları için kabuk atarken bazı sorunlar yaşanabilir. Son kabuklarını attıktan birkaç hafta sonra çiftleşeceklerdir.
      Dişi, yumurtalarını yere bırakır.

       
      Kuluçka:
      Yumurtalar açık kahverengidir. Uçlarında kapağa benzeyen küçük bir parça bulunur.
      Yumurtaları inkübe etmek için başka bir kabın kapağına birkaç tane küçük delikler açın ve zemin malzemesi olarak nemli vermikülit veya kağıt havlu koyun. Daha sonra yumurtaları kullandığınız malzemenin üstünde dağıtın ve kabın kapağını kapatın.
      Zemin malzemesi kurudukça nemlendirme yapın. Yumurtalar, canlılardan daha nemli (%85-90) tutulmalıdır. Bu şartlarda yavrular yumurtadan 5-6 ay içinde çıkacaktır.
      Küf, yumurtalar için oldukça zararlıdır. Küfü önlemek için springtail kültürü kullanabilir veya haftada bir bu kabı temizleyebilirsiniz.
       
      Handling:
      Bu tür handling için önerilmez. Dokunulduğunda aşırı tepki verirler ve bacaklarını uzatarak bir dal parçası gibi kendilerini yere bırakırlar. Bacaklarını çok kolay bırakabilirler bu yüzden kesinlikle bacaklarından tutulmamalıdır.
      Kopan bacaklarını kabuk atarak yenileyebilirler.
       
      Öneri ve Tavsiyeler:
      Yavrular bazı sert yaprakları yiyemezler. O yüzden yaprakların kenarlarını kesmeniz yemelerini kolaylaştırır.
      Yaprakların ve dalların, teraryumun kenarına değmediğinden emin olunuz aksi takdirde yavrular, yapraklardan uzaklaşıp kaybolacaktır.
      Burada yazanları uygulamanız, yavrulardaki ölüm riskini büyük oranda azaltacaktır.
      Kabuk atarak büyüdüklerinden, canlılar kabuk atarken rahatsız edilmemelidir. Eğer canlı kabuk atarken yere düşerse hemen kabuğun boş kısmından ters bir şekilde tutun ve kabuktan tamamen çıkana kadar bekleyin.
      Eğer yaprakları yabancı bir kaynaktan toplarsanız, her ihtimale karşı canlıya vermeden önce sirkeli suyun içinde bekletin ve su ile güzelce durulayın.
      Bu tür daha çok yaprakların üzerindeyken kabuk attığı için uzun dallar tercih edilmelidir.
       
      Diğer Bilgiler:
      Yavrular %20-30 oranda ölüm riskine sahiptir yani tüm koşulları yerine getirseniz bile bazı yavrular ölecektir.
      Yumurtaların %90'ı çıkacaktır. Bu yüzden çok fazla yumurta tutmayınız.
       

       
       
       
    • Yazan: CyBeRr
      Merhaba arkadaşlar bu başlıkta yaptığınız farklı ve sağlam olan kargolama paketlerinin fotoğraflarını başka arkadaşlara referans olması açısından anlatarak paylaşmanızı isteyeceğim. Özellikle kış aylarında paketlemeler gerçekten özenli ve dikkatli hazırlanmalı. Her ne kadar acı bir durum olsa da bizim için canlıları kargolamak maalesef ki başka alternatifimiz yok şuan için.
      Öncelikle ben başlayayım geçen gün yolladığım bir paket ile başlayayım.
       
      Öncelikle malzemeleri sayalım; Strafor kutu tabii ki kış şartlarında vazgeçilmez. Watsonss dan aldığım 12 saatlik ısıtıcılar, biraz daha izolasyon sağlaması için köpük tabaklar. Sert plastikten yapılmış bir saklama kabı (Gecko için), peçete ve stres film. 
      İç paketi nasıl hazırladığımız zaten videomuzda mevcut ordan bakabilirsiniz onun dışında geckonun olduğu kabı iyice sıkıştırmamız gerekiyor ki hareket etmesin.
      Strafor kutuya bir adet delik açıp oraya içeriden ısıtıcı pad i yapıştırıp geckonun kutusunu tam karşısına yerleştirdim. Crested Gecko olduğu için çift ısıtıcı fazla geleceğini düşünüp farklı bir yöntem denedim. Strafor kutuyu kapattıktan sonra alttan bir delik açıp bu sefer dışarıdan ısıtıcı pad i yapıştırıp üstüne karton yapıştırdım. Sonrasında ise komple streç film kapladım.
      Paketlerden biri Ankara’ya biri ise İstanbul’a sağ Salim ulaştı.
       










       
    • Yazan: pumpfriction
      Evet millet!
      Crested gecko, bearded dragon ve leopard gecko...
      Rhacodactylus ciliatus, Pogona vitticeps, Eublepharis macularius...
      Hobinin üç gözdesi!
      Artıları, eksileri ile...
       
      Sizce hangisi daha kolay?
      Hangisi daha cana yakın?
      Hangisi daha zeki?
       
      Üç büyüklerin ilk karşılaşması hayırlı olsun

Copyright © 2013 Reptula.com Tüm hakları saklıdır.


5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
Şikayet; info@reptula.com Adresine mail atıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır.

×