Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Mhmt.eshin

    Tigrinam Sürekli Su Kabını Dolduruyor

    Mağra yaptı kökün altını kazıp bence eder gibi
  3. Mhmt.eshin

    Tigrinam Sürekli Su Kabını Dolduruyor

    Ozaman nasıl su içecek
  4. Today
  5. Karayels

    Hobi Için Başlangıç Sorum

    Murinus alacaksan kesinlikle sling almanı tavsiye ederim, hiç bir sorun olmaz sadece dikkatli bakman lazım. Hayatı youtube videoları izleyerek geçen murinus hakkında tek bilgisi oradan gelen kişilerede pek takma derim
  6. nem fazla geldiği için öyle yapıyordur, çamur gibi olması bir sorun teşkil etmez
  7. Mehmet.

    Tokay Gecko Bakımı

    Merhaba tokay ınızı elinize alacaksanız kuyruğundan tutmayın kuyruk bırakabilir.
  8. su kabı koyma direk torfdan ver suyu
  9. Doğru yapmışsınız bence, sıcak tutnaya çalışın. Bahsedilen sorunu da orda kalmasını sağlayacak bir yuva ile aldığınız yerw bırakarak çözebilirsiniz. Anne sütü olmadan yaşayamayacak kadar da küçük değil hatta sahiplenip veteriner yardımıyla kendiniz bakarsanız bir canı sokaktan kurtarmış olursunuz. LLD-L31 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  10. Yesterday
  11. L8 tigrinam torfunu nemlendirmeme rağmen sürekli su kabına torf atıyor temizliyorum su koyuyorum yine aynı şeyi yapıyor torf artık çamur gibi olucak diye korkuyorum ne yapmalıyım
  12. L8 tigrinam torfunu nemlendirmeme rağmen sürekli su kabına torf atıyor temizliyorum su koyuyorum yine aynı şeyi yapıyor torf artık çamur gibi olucak diye korkuyorum ne yapmalıyım
  13. Konunun kökenine inmekten ziyade yavrunun canıyla ilgilenmeyi tercih ediyorum. Bu durumda yavrunun uzman kişilerce de annesinden koparılmasının yanlış bir hareket olduğu konusu hiç tereddüt edilecek bir konu değil. Konuyu uzatmamayı yeğlerim ve yavru hakkında yardımcı olabilmeye yönelmeyi tercih ederim. İyi akşamlar
  14. Insanın sokağa attığından bahsettim zaten. Yani sorumlusu insan olduğunu ima ettim. Benim söylediklerim basit fikirlerden ziyade alanında uzman profesörlerin yayınladıkları makalelerden oluşmakta. Istersen türkiye yaban hayatı sitesinden ahmet taşcı hocanın bu konuda yaptığı çalışma ve araştırmaları oku bilgi edin konu hakkında ondan sonra tartışalım bu konuyu. Ben yeterli bilgiyi aktaramamış olabilirim.
  15. teşekkürler iyi akşamlar
  16. Konu hakkında daha bilgili bir tanıdığıma danışacağım. Gerekli tavsiyeleri bana döndüğü zaman sana yaparım. Onun dışında bilgili arkadaşlar da yine yazarlarsa güzel olur.
  17. şuan üşümeside gitti zaten acil bi durum kalmadı ayaklandı dolaşıyor
  18. dediğim gibi evin yakınından aldık zaten bizimde bakacak yerimiz yok o an hayatını kurtarmak için aldık gözünü bile açamıyacak kadar halsizdi ve aşırı titriyordu bulduğumuz yer bizim evin hemen yanı burda çimenlik büyük bi alan var oraya bir klübe yapıcaz ve oraya geri bırakıcaz sadece şimdilik karnını doyurmak için ne sağlıklı olur ne yapmalıyız bunları sormuştum yinede teşekkür ederim iyi akşamlar
  19. Beslenmesi hakkında bilgi veremem. Dediğim gibi veterinere götürmeniz gerekiyor. Yavru hastalıklara karşı çaresiz...
  20. O halde bulduğumuz tüm yavruları kafamıza göre alalım? Ne de olsa yaban hayatına zarar veriyormuş... Yaban hayatına en büyük zararı veren yaratık insandır. Kaç haftalık yavruyu annesinden ayırmak doğru bir davranış değil. Bunu yapan kişi tecrübesiz ve konu hakkında yeterli bilgiye sahip de değil ayrıca. Böyle savunmaya ve annesine muhtaç olan bir canı çok büyük bir tehlikeye atmış oluyoruz. Küçük de olsa o da bir can. Onun canını tehlikeye atmaya hakkımız yok. Bu tarz durumlarda annesinin yokluğundan emin olunduktan sonra yavruya müdahale etmeliyiz.
  21. Ben katılmıyorum. Evet annesinden ayırmak kötü ama sokak köpeği sokak kedisi diye bir tür yok sonuçta. Zamanla terkedilen canlılar hepsi. Insanların onbinlerce yıl önce evcilleştirdiği türler insan yanından kopup da sokağa düştüğünde ister istemez doğayla temas kuruyor ve gerek beslenmek gerekse yanlızca avcı içgüdülerine uymak bölgesini savunmak gibi durumlarla yaban hayatına zarar veriyor. Köpeği alan arkadaşa sesleniyorum iyi yapmışsın. O canlıların yeri sokak değil. Hem kendisi acı çekiyor hem doğaya zarar veriyor insan kontrolünde olmamaları.
  22. Sizde haklısınız ama bıraksak ölücekti belliydi aşırı titriyordu gözünü açıcak hali yoktu bırakmak istemedik şuan çok iyi oyun oynamak istiyor zaten köpeği bizim evin yanındaki parkta bi köşeye yatmış titrerken bulduk durumu iyice toparladığında evimizin yanındaki çalılık geniş alana bir klübe yapıcaz ve oraya bırakıcaz sadece şimdilik evdeki nelerle besleyebilirim yardımcı olursanız çok sevinirim
  23. Sokaktan bulduğunuz canlıları hemen almayın lütfen. Anneleri elbette her zaman yanlarında olamayabiliyor. Gözlem yapmak çok önemli. Yardım edeyim derken kötülük edebilirsiniz. Veterinere götürmek en önemlisi zaten, bir de bağışıklığı zayıf olduğu için farklı bir canlı ile temasa geçtikten sonra yavruya dokunmayın. Evde kedi, köpek falan varsa onlarla temasa geçtikten sonra yavruya dokunursanız riskli olabilir. Uyarayım. Fakat lütfen yavrunun annesi hakkında iyi bir gözlem yapın.
  24. Dostum 5 10 dakika beklemekle sokaktan yavru köpek alınmaz. Annesi olmadan ne kadar iyi durursa dursun çok büyük bir risk altında. Bu konuda oldukça bilgili ve tecrübeli birisi dahi olsa alan kişi, yine de yavrunun ölme ihtimali çok yüksek. Çünkü anne sütü olmadığı için hastalıklara karşı savunmasız durumda. Yani bağışıklığı hiç yok diyebiliriz. Kaldı ki sen bu konuda tecrübeli de durmuyorsun. Bu durumda yavru çok büyük bir risk altında. Bir uzmana danışabilirsin arkadaşın dediği gibi, veterinere götürmen her zaman için en iyi önlemdir. Ancak dediğim gibi annesi olmadan durumu zor. En azından 2 3 saat gözlem yapılmalıydı. Yaptığınız çok çok yanlış bir hareket fikrimce. İyi niyetli yaklaşmışsınız ancak hata yapmışsınız. Yavrunun ölme ve hastalanma ihtimalinin yanı sıra bir de annesinin yavrusunu bulamama durumu da var.
  25. köpeği annem buldu oda çok korkuyo biz gelene kadar beklemek zorunda kaldı ne yazıkki 5 10dk ama şuan iyi baya hareketlendi
  26. Önce bir veterinere götürün bence ve kaliteki bir mama alın. Marka veremeyeceğim. Ama veterinere sorarsanız size ne tür bir şey almanız gerektiğini söyleyecektir. Bildiğim kadarıyla salam sosis gibi şarküteri ürünleri zararlı. O yüzden veterinere sormanız en iyisi olacaktır.
  27. Köpeği almadan önce ne kadar beklediniz? Umuyorum ki hemen almamışsınızdır.
  1. Load more activity

Copyright © 2013 Reptula.com Tüm hakları saklıdır.


5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
Şikayet; info@reptula.com Adresine mail atıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır.

×